Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011
Καταναλώνουμε Βιοντήζελ αντί για Σπορέλαιo?
Περίεργη διάσταση δόθηκε σε ένα θέμα ζωής, που οδηγεί σε θανάτους . Χθες στις ειδήσεις του ALPHA, αναφερόμενο στις δηλώσεις του (νέου) Προέδρου του ΕΦΕΤ σε εφημερίδα, για μεταφορά γάλατος, χυμών, και λαδιών σε βυτιοφόρα με βιοντίζελ, έδειξε πλάνα από παρεμφερή δική του έρευνα του 2006.
Στο ρεπορτάζ ακούγεται ότι οι οδηγοί βυτιοφόρων αντι για σογιέλαιο, ξεφόρτωναν βιοντήζελ στα εστιατόρια.
Στην Ελλάδα υπάρχουν απέραντες (και μάλιστα επιδοτούμενες από την Ε.Ε.) εκτάσεις παραγωγής γενετικά τροποποιημένης ελαιοκράμβης , από την οποία βγαίνει το Κραμβέλαιο (rapeseed oil) γνωστό και ως βιοντήζελ!
Στην Αμερική είναι γνωστό ως Canola, Mazola κ.α εμπορικά ονόματα , με την διαφορά ότι εκεί (μετά από κάποια κατεργασία) χρησιμοποιείται κατα κόρον ως μαγειρικό σπορέλαιο. Είναι το προσφιλές φθηνότατο "λάδι" ανακατέματος με τα "παρθένα ελαιόλαδα" πολλά μάλιστα εκ των οποίων δηλώνουν ότι είναι Καλαματιανά.
Το πιο "τραγικό" γεγονός, είναι ότι αποτελεί το κύριο συστατικό παρασκευής των λεγόμενων τροφίμων που "κατεβάζουν" την Χοληστερίνη (Becel-pro Active, Benecol,) και φυσικά στο εξωτερικό δεν είναι μυστικό, μιας και αναφέρεται στην συσκευασία.
Περιέργως τα αντίστοιχα βουτυρο-προιόντα εν Ελλάδι, αόριστα γράφουν "εκλεκτά φυτικά έλαια"!!!
Επιστρέφοντας στο θέμα των Ελληνικών -Κραμβέλαιων - Βιοντήζελ, σπάνια εντοπίζουμε οχήματα η Βιομηχανίες να χρησιμοποιούν αυτό το καύσιμο.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα, που καταλήγουν οι παραγόμενοι χιλιάδες τόνοι?
Στο ρεπορτάζ του Alpha, μιλούν για delivery και χρήση στα εστιατόρια,με καλυμένη την φίρμα της εταιρίας(και στα Βυτία προσωπικά δεδομένα. Έλεος).
Εμείς δεν υπονοούμε ότι υιοθέτησαν την ίδια πρακτική και οι βιομηχανίες Τροφίμων, σαν φθηνό (πλην επικίνδυνο) υποκατάστατο σπορελαίων.
Όμως είναι τόσο δύσκολο για τον ΕΦΕΤ να κάνει μια Χημική ανάλυση?
Γιατί αλλιώς θα την κάνει, και αυτή την φορά, το www.adena.gr
Διαβάστε την συνέχεια το άρθρο από το www.in.gr με τίτλο "Γάλα και λάδι σε τοξικά βυτία" και θα επανέλθουμε στο θέμα:
Επιτήδειοι μεταφέρουν γάλα, λάδι, χυμούς και άλλα υγρά τρόφιμα με βυτιοφόρα στα οποία είχε προηγουμένως φορτωθεί βιοντίζελ, επιβεβαιώνει στην εφημερίδα Το Βήμα ο πρόεδρος του ΕΦΕΤ.
«Πράγματι, υπάρχουν εταιρείες που διακινούσαν βιοκαύσιμα και τρόφιμα με τα ίδια βυτία» απαντά σε ερώτηση της εφημερίδας ο Ιωάννης Μίχας. «Τις επόμενες ημέρες ο ΕΦΕΤ θα ανακοινώσει τα ονόματα των εταιρειών και το σύνολο των ευρημάτων» λέει.
Παρόλο που η ευρωπαϊκή νομοθεσία απαγορεύει αυτή την πρακτική, τρόφιμα και χημικά συχνά διακινούνται με τα ίδια βυτία σε Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία και Ιταλία, καταγγέλλει ο πρόεδρος του Σωματείου Μεταφορέων Υγρών Τροφίμων Μ.Κοντολέων.
«Έπειτα από τόσες καταγγελίες, κανείς δεν μας έχει καλέσει από το υπουργείο για να μας ρωτήσει» δηλώνει, και τονίζει ότι «το ζήτημα των βουλγαρικών βυτίων πρέπει να λυθεί».
Αναφέρει ακόμα ότι βυτιοφόρα υγρών τροφίμων έχουν εντοπιστεί να φορτώνουν βιοκαύσιμα στα διυλιστήρια του Ασπρόπυργου.
Πηγές του ΕΦΕΤ σημειώνουν ότι οι συναρμόδιες υπηρεσίες δεν υποστήριξαν την έρευνα του φορέα. Η γραφειοκρατία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων καθυστέρησε για μήνες τη διαδικασία, μέχρι να δοθεί τελικά το πράσινο φως για τη διαβίβαση της λίστας με τους βυτιοφορείς υγρών τροφίμων στον ΕΦΕΤ.
Ωστόσο, οι μεταφορείς υγρών τροφίμων ζητούν από τον ΕΦΕΤ να μην ελέγχει μόνο τα έγγραφα του κάθε βυτιοφόρου, τα οποία μπορούν να πλαστογραφηθούν, αλλά και να συλλέγει δείγματα από τα φορτία, ώστε να τεκμηριώνεται η παρανομία. Ζητούν επίσης να γίνεται έλεγχος στις πινακίδες κυκλοφορίας.
Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα «τοξικά» βυτία έχουν συνήθως άδεια για τη μεταφορά μόνο υγρών τροφίμων (γάλα, χυμοί, λάδι, ξίδι, κακάο κλπ), ωστόσο η παράνομη μεταφορά χημικών (πλαστικοποιητές, καύσιμα κ.ά) διπλασιάζει το κέρδος, αφού το βυτίο δεν επιστρέφει άδειο από τα δρομολόγιά του.
Σύμφωνα με Το Βήμα, μέχρι σήμερα έχει εντοπιστεί επίσημα μόνο ένα περιστατικό -αφορούσε φορτηγό που μετέφερε βιοντίζελ κατά την αναχώρησή του από την Ελλάδα και τρόφιμα κατά την επιστροφή.
Εκτός από τη συνδρομή του ΣΔΟΕ, ο ΕΦΕΤ έχει ζητήσει από το υπουργείο Υποδομών τη βοήθεια των περιφερειαρχών, των τελωνείων και των «Ράμπο» των Μεταφορών.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου